Derfor velger Vannteknikk Sør Volkswagen fra Gromstad Auto
75år med Transporter!
8. mars 1950 forlot den første Transporteren – eller T1 – produksjonslinjen i Wolfsburg. Siden den gang har mer enn 12,5 millioner Volkswagen-busser fulgt etter – produsert i Hannover fra 1956. Dette gjør Transporter til det mest suksessrike europeiske nyttekjøretøyet gjennom tidene.
Det er feiring av et 75-års jubileum for Volkswagen Nyttekjøretøy hos Gromstad auto, og da er det selvsagt gode tilbud på nye Transporter. Bli med på en liten prøvetur!


Demobilen til vi tester i dag er utstyrt med Volkswagen sin 150hk dieselmotor, automatgir og det svært så populære 4Motion systemet som sørger for at du kommer fram til alle kunder også om vinteren.
Flere motoriseringer
Den nye VW Transporter kan også bestilles med en 170hk dieselmotor og du får den som elbil dersom det passer bedre til å dekke bedriftens behov.
De som ikke er interessert i automatgir eller 4Motion kan velge nye Transporter med en 110hk diesel og manuell girkasse med framhjulsdrift, men mest populær er versjonen med 4Motion og automatgir.
E-Transporter
Volkswagen E-Transporter kan også leveres og du kan velge mellom kort eller lang utgave, og med en 218hk motor eller en 286hk elmotor og bakhjulstrekk.
WLTP-rekkevidden for den blandede syklusen er 314km, mens man kan få inntil 438km dersom det er mest bykjøring man har mest av.
VW E-Transporter er høyst aktuell for bedrifter som tar oppdrag for stat, fylkeskommune eller kommune, eller andre bedrifter som har strenge krav til utslipp i sine krav eller annbudsspesifikasjoner. E-Transporter er litt større enn ID.Buzz Cargo og utfyller derfor sortimentet.
Lengre og bredere enn før
Den nye VW Transporter har 61mm mer innvendig lasteplasslengde som standard, og den innvendige bredden mellom hjulbuene har økt med hele 148mm.
I kort utgave med høyt tak kan du laste inn 6,8 kubikkmeter, og nyttelasten har økt til inntil 1 300kg. Du kan også bestille VW Transporter i lang utgave.
Du kan ha inntil 170kg med last på taket i fart, og hengervekten har økt til inntil 2 800kg.
Kneplass også for midtsetet
Nå som Volkswagen Transporter har fått automatgir med spak bakom rattet på høyre side så har det blitt frigjort mye plass, slik at midtsetepassasjeren også kan ha knærne i behold ved ankomst til arbeidsplassen.
Dersom ingen skulle bruke midtsetet kan man folde ut en god koppholder og man kan felle ned et arbeidsbord fra midtsetets rygg. Dermed utnyttes denne plassen meget godt også dersom ingen sitter der.
Komfortsete
Demobilen har førersete med ekstra komfort. Her kan man forlenge sitteputen, noe som sørger for ekstra støtte under lårene til de litt ekstra lange turene. Du har også en elektrisk justering av korsryggstøtten i 4 retninger, slik at ergonomien blir ekstra god.

One Stop Shop fra Gromstad Auto og Volkswagen
Den smarte og forutsigbare løsningen for å ha et enkelt firmabilhold.
Hos Gromstad Auto kan din bedrift få alle firmabiltjenester under samme tak. Vi er speisalister til å skreddersy firmabilavtaler som gjør bilholdet både enkelt, oversiktlig og veldig forutsigbart. Vi kan bistå med alt fra innredning, gulvløsninger, ekstra lys, reklame og dekor på bilen samt både service og karosseriverksted - alt under samme tak.
Ta kontakt med Jonas Solberg eller Nils Christian Larsen på team Nyttekjøretøy for mer informasjon om våre firmabilløsninger.